KALİTE
VE KURUMSAL MÜKEMMELLİK KONUSUNDAKİ ÇALIŞMALARIMIZ
Belediyemizin sunduğu
hizmetlerin kalitesinin tescil ettirilmesi anlamında, TS-EN-ISO 9001:2000
Kalite Yönetim Sistem Belgesi gereklerini sağlamak, yapılacak düzenlemeleri ve
çalışmaları koordine etmek ve belgenin devamlılığını sağlamak amacıyla 2002
yılında Kalite Yönetim Merkezi kurulmuştur.
Üst yönetimin
desteği ve çalışanların gayretleriyle Kalite Yönetim Merkezi tarafından
dokümantasyon çalışmaları tamamlanarak ve bu konudaki prosedürler yerine
getirilerek, Türk Standartları Enstitüsü'nden 15 Ocak 2004 tarihinde TS-EN-ISO
9001:2000 Kalite Yönetim Sistem Belgesi alınmış, Türkiye’de bu belgeyi alan Dördüncü Belediye olunmuştur (Kaynak
TSE Belgelendirme Müdürlüğü). TS-EN-ISO 9001:2000 Kalite Yönetim Sistem Belgesi
standartlarına uygun çalışmalarımız ve yeterliliğimiz sonucunda bugüne kadar
Kalite Yönetim Sistem Belgelerimiz TSE tarafından beş kez yenilenmiştir.
Belgemizin üç yıllık süresi Temmuz 2021 tarihinde sona erecektir.
STANDART
|
BELGE
|
BELGELENDİRME KURULUŞU
|
BELGE TARİHİ
|
BELGE SÜRESİ
|
TÜRÜ
|
TS-EN-ISO 9001:2000
|
Kalite Yönetim
Sistem Belgesi
|
Türk
Standartları Enstitüsü
|
15 Ocak 2004
|
2007
|
Belgelendirme
|
TS-EN-ISO 9001:2000
|
Kalite Yönetim
Sistem Belgesi
|
Türk
Standartları Enstitüsü
|
17 Temmuz 2007
|
2010
|
Yenileme
|
TS-EN-ISO 9001:2008
|
Kalite Yönetim
Sistem Belgesi
|
Türk
Standartları Enstitüsü
|
15 Temmuz 2010
|
2013
|
Yenileme
|
TS-EN-ISO 9001:2008
|
Kalite Yönetim
Sistem Belgesi
|
IQNet
(Uluslararası Belgelendirme Kuruluşu)
|
15 Temmuz 2010
|
2013
|
Belgelendirme
|
TS-EN-ISO 9001:2008
|
Kalite Yönetim
Sistem Belgesi
|
Türk
Standartları Enstitüsü
|
23 Temmuz 2013
|
2016
|
Yenileme
|
TS-EN-ISO 9001:2008
|
Kalite Yönetim Sistem Belgesi
|
IQNet (Uluslararası Belgelendirme Kuruluşu)
|
23 Temmuz 2013
|
2016
|
Yenileme
|
TS-EN-ISO 9001:2008
|
Kalite Yönetim Sistem Belgesi
|
Türk
Standartları Enstitüsü
|
29 Temmuz 2016
|
2019
|
Yenileme
|
TS-EN-ISO 9001:2008
|
Kalite Yönetim Sistem Belgesi
|
IQNet (Uluslararası Belgelendirme Kuruluşu)
|
29 Temmuz 2016
|
2019
|
Yenileme
|
TS-EN-ISO 9001:2015
|
Kalite Yönetim Sistem Belgesi
|
Türk Standartları Enstitüsü
|
12 Temmuz 2018
|
2021
|
Yenileme+Geçiş
|
TS-EN-ISO 9001:2008
|
Kalite Yönetim Sistem Belgesi
|
IQNet (Uluslararası Belgelendirme Kuruluşu)
|
12 Temmuz 2018
|
2021
|
Yenileme+Geçiş
|
IQNet
(Uluslararası Belgelendirme Kuruluşu) TSE ile işbirliği içerisinde olup;
TSE’nin standartlar doğrultusunda yaptığı denetimler sonucunda yeterliliğe
sahip kurum ve kuruluşlar, IQNet tarafından da belgelendirilerek hizmetlerin
uluslararası standartlara uygunluğu tescil edilmektedir. Belgelerin geçerliliği
ve hizmet kalitesinin sürekliliği TSE Uzmanları tarafından her yıl gözden
geçirilmektedir. Sahip olduğumuz Kalite Yönetim Sistem Belgesi gereğince ve
vatandaşlarımıza sürekli olarak ilkeli, kaliteli, yasalara ve standartlara
uygun belediye hizmetleri vermek amacıyla çalışanlarımıza sürekli eğitimler
verilmektedir. Vatandaşlarımızın ve çalışanlarımızın memnuniyetlerini
arttırmaya yönelik faaliyetler de yapılmaktadır. Kurumumuz da sürekli
iyileştirmeler yapmak yönetim biçimi olarak kabul edilmiştir.
Kalite ve
Mükemmellik yolculuğumuz ISO 9000 dışında, EFQM (Avrupa Kalite Yönetim Vakfı)
Mükemmellik Modeli uygulayarak da geliştirilmektedir. Kurumumuzda EFQM
Mükemmellik Modeli 2008 yılından bu yana uygulanmakta olup; aşağıdaki tabloda
elde edilen başarılar paylaşılmıştır. Türkiye Kalite Derneği (KalDer) tarafından
yürütülen EFQM Mükemmellik Modeli uygulamalarında, 2013 yılında ulusal
platformda Türkiye Mükemmellik Büyük Ödülü alan ilk ve tek belediye olma
başarısı elde edilmiştir. Kurumumuz bu ödülü alan ilk ve tek belediye olma
unvanını korumaktadır.
Türkiye’de elde
edilen bu başarının ardından; üst yönetim tarafından 2015 yılında, EFQM’e
(Avrupa Kalite Yönetim Vakfı) kurumsal üye olarak Avrupa Mükemmellik Ödülü’ne
başvuru yapma kararı alınmıştır. 2015 Kasım ayından itibaren başvuru
çalışmalarına başlanmış, ilk olarak Kurumsal Özdeğerlendirme yapılmıştır.
Özdeğerlendirme sonucunda ortaya çıkan İAA’lar (İyileştirmeye Açık Alan)
önceliklendirilerek, iyileştirmek üzere ekipler oluşturulmuş ve ekipler
tarafından projelendirilerek hayata geçirilmiştir. Başvuru dokümanı yine
oluşturulan ekipler tarafından hazırlanmaya başlanmış ve 30 Ocak 2016 tarihine
kadar İngilizce çevirisi de tamamlanarak 05 Şubat 2016 tarihinde EFQM’e teslim
edilmiştir.
EFQM tarafından
Avrupa’nın değişik ülkelerinden görevlendirilen ve uzmanlardan oluşan
Değerlendirici Ekibi, Başvuru Dokümanımızı inceleyerek, 25-29 Nisan 2016
haftasında kurumumuzu ziyaret etmiş ve Saha Ziyareti gerçekleştirilmiştir. Saha
Ziyareti programında neredeyse tüm yönetim kademesi ve bazı
alt kademe
çalışanlarla görüşmeler yapılmış, ekip tarafından Geri Bildirim Raporu
hazırlanarak EFQM’e teslim edilmiştir. Yine değişik ülkelerin yetkililerinden
oluşan EFQM Jürisi tarafından kurumumuza ait rapor incelenerek FİNALİST
olduğumuza karar vermişlerdir. FİNALİSTLİK ÖDÜLÜ, EFQM tarafından 29 Eylül 2016
tarihinde, Milano/İtalya’da düzenlenen EFQM FORUM 2016’da Tarsus Belediyesine takdim
edilmiştir.
2017 Temmuz ayı
içerisinde MİARGEM (Mahalli İdareler Araştırma ve Geliştirme Merkezi)
tarafından düzenlenen 3. Etkin Belediye Proje yarışmasına “Tarihi Ticaret
Merkezi, Kapanan Köy Okullarının Sosyal Tesise Dönüştürülmesi, EFQM Mükemmellik
Modelini Uygulama Projeleri” ile katılınmış, ödül jürisi tarafından yapılan
değerlendirme sonucunda EFQM Mükemmellik Modeli uygulamamız İyi Yönetim
Projeleri alanında Özel Ödüle layık görülmüştür.
Mükemmellik hareketini dünya
çapında yaygınlaştırmak ve kuruluşların vatandaşlara/müşterilere kaliteli, hızlı
ve güvenilir hizmet/ürün sunmayı hedef alan Avrupa Kalite Yönetim Vakfı (EFQM)
tarafından hazırlanan “Global Mükemmellik İndeksi” yayınında, dünyanın en iyi
performans gösteren kurumları tanıtılmaktadır. Bu yayında, Tarsus Belediyesi
kamu sektöründe mükemmellik yolunda iyi yönetilen kurumlar arasında yer
almıştır. Belediye Kampüsü, İş Geliştirme Merkezi (İŞGEM), Tarihi ve Kültürel
Değerlerin Korunması, Kültürel ve Sosyal Hizmetler ile tüm hizmet alanını
kapsayarak her yıl yapılan özdeğerlendirme faaliyeti ve sonucunda ki
iyileştirme planları ile kendini sürekli iyileştiren ve geliştiren kurum
olduğumuz anlatılmıştır. Kentimizin ve ülkemizin tanıtımı açısından da oldukça önemli
bir yayındır. Ayrıntılı bilgi http://www.globalexcellenceindex.org adresinde bulunmaktadır.
EFQM
Mükemmellik Ödülü 2016 sürecinin ardından 2017 yılı sürecine Aralık ayında
yapılan başvuru sonrası EFQM Mükemmellik Ödülü 2017 Başvuru Dokümanı
hazırlanarak 03 Şubat 2017 tarihinde teslim edilmiştir. Başvuru dokümanımız,
EFQM tarafından oluşturulan Değerlendirici Ekibine teslim edilmiş, ekip
tarafından değerlendirilerek Saha Ziyareti planlanmıştır. Saha Ziyareti 08-12
Mayıs haftasında Avrupa’nın değişik ülkelerinden görevlendirilen Değerlendirici
Ekibi tarafından gerçekleştirilmiş ve Geri Bildirim Raporu hazırlanarak EFQM’e
teslim edilmiştir. Geri Bildirim Raporunu değerlendiren EFQM Ödül Jürisi tarafından, Tarsus
Belediyesi’ne “Müşteriler
(Vatandaşlar) için Değer Katma” alanında gerçekleştirilen hizmetlerden ötürü Mükemmellikte
Başarı Ödülü verilmesine karar verilmiştir. Başarı Ödülü, 26-27 Ekim 2017
tarihlerinde İspanya’nın Madrid şehrinde düzenlenen Forum 2017 Programı Ödül
Töreninde Tarsus Belediyesine takdim edilmiştir.
2013 yılında
elde edilen Türkiye Mükemmellik Büyük Ödülü’nün ardından 3 tam yıl
(2014-2015-2016) geçtikten sonra 2017 yılında başvuru hakkı kazandığımız
Türkiye Mükemmellikte Süreklilik Ödülü için Başvuru Dokümanı hazırlanarak 08
Haziran 2017 tarihinde Türkiye Kalite Derneği (KalDer)’ne teslim edilmiştir.
KalDer tarafından görevlendirilen Değerlendirici Ekibi tarafından başvurumuz
incelenerek, Saha Ziyareti planlanmıştır. 02-06 Ekim 2017 tarihleri arasında
Saha Ziyareti gerçekleştirilmiş ve sonucunda hazırlanan Geri Bildirim Raporu
KalDer’e teslim edilmiştir. Geri Bildirim Raporunu değerlendiren Türkiye Mükemmellik Ödülleri
Yürütme
Kurulu, Tarsus Belediyesi’nin 2017 yılı Türkiye Mükemmellikte Süreklilik Ödülü’nü
almaya hak kazandığına karar vermiştir. “Türkiye Mükemmellikte Süreklilik
Ödülü” 21-22 Kasım 2017 tarihlerinde İstanbul Zorlu Center Kongre Merkezi’nde
düzenlenen 26. Kalite Kongresi Ödül Töreninde Tarsus Belediyesi’ne takdim
edilmiştir.
Kurumumuzun sürekli gelişimine
ve hizmet kalitemizin iyileştirilmesine katkı sağlayan EFQM Mükemmellik Ödülü
sürecine 2018 yılında tekrar başvuru yapılmasına üst yönetim tarafından karar
verilmiştir. Bu karar sonrasında 2017 Yılı Geri Bildirim Raporunda belirtilen
iyileştirilmesi gereken konular için proje ekipleri kurularak, iyileştirme
faaliyetleri hayata geçirilmiş, başvuru dokümanı
hazırlanarak EFQM’e teslim edilmiştir. EFQM tarafından oluşturulan, içinde
Avrupa’nın farklı ülkelerinden yer alan 7 değerlendiriciye Başvuru Dokümanı
teslim edilmiş, ekip başvuru dokümanı üzerinden masa başı değerlendirmesi yaparak
Saha Ziyareti aşamasına gelinmiştir.
EGEA
(EFQM Küresel Mükemmellik Ödülü) başvurumuz kapsamında, Değerlendirici Ekibi Saha Ziyareti için 7-11 Mayıs 2018 haftasında ilçemize
ve belediyemize gelerek bir takım inceleme, görüşme ve değerlendirme yaparak
Geri Bildirim Raporunu hazırlamış ve Ödül Jürisi değerlendirmesinde görüşülmek
üzere EFQM’e teslim edilmiştir. EFQM Ödül Jürisi yaptığı değerlendirme
sonucunda; 2017 yılında elde edilen “Müşteriler (Vatandaşlar) için Değer Katma”
Temel Kavramında ki
ödülün yanı devamına ve 2018 yılı “Vizyoner Esin Veren
Bütünsel Liderlik” Temel Kavramında Tarsus
Belediyesi’ne Mükemmellikte Başarı Ödülü verilmesine karar verilmiştir.
Başarı Ödülü, 18-19 Ekim 2018 tarihlerinde Avusturya’nın Viyana şehrinde
düzenlenen Forum 2018 Programı Ödül Töreninde, Tarsus Belediyesi’ne takdim
edilmiştir.
Avrupa’da kalite ve mükemmellik yolculuğu içerisinde olan
kurum ve kuruluşların çalışmalarını takdir etmek, kendi üyelerine örnek
göstermek ve yaklaşımların yayılımını sağlamak adına çeşitli tanıma programları
düzenlenmektedir. Bunlardan bir tanesi olan merkezi İsviçre’nin Lozan şehrinde
bulunan ESQR (Europen
Society for Quality Research yani Avrupa Kalite
Araştırmaları Kuruluşu) tarafından her yıl yapılan araştırma ve değerlendirme
sonucunda, ESQR Jüri kararı ile En İyi
Uygulama 2018 Avrupa Ödülü 12 Mayıs 2018 tarihinde Belçika’nın Brüksel
şehrinde Le Plaza Oteli Theatre Balo Salonunda düzenlenen Kongre ve Ödül
Töreninde Tarsus Belediyesi’ne
takdim edilmiştir.
Kurumsallaşmak Amacıyla Çıktığımız Kalite Yolculuğumuz:
|
2002
|
Kalite Yönetim Merkezi Kurulması ve çalışmalara
başlanması
|
Türkiye Kalite Derneği’ne Üye Olunması
|
Kalite Temel Eğitimlerinin Alınması
|
2003
|
Dokümantasyon Oluşturulması
|
2004
|
TS-EN-ISO 9001:2000 Kalite Yönetim Sistem Belgesi
Alınması (Türkiye Genelinde 4. Belediye)
|
2007
|
TS-EN-ISO 9001:2000 Kalite Yönetim Sistem Belge
Yenilemesi
|
2008
|
EFQM İyi Niyet Bildirgesi İmzalanması
|
EFQM ve TKY Eğitimleri Alınması
|
2009
|
EFQM Mükemmellikte Kararlılık Belgesi Alınması
|
2010
|
TS-EN-ISO 9001:2008 Kalite Yönetim Sistem Belge
Yenilemesi
|
EFQM Mükemmellikte Yetkinlik Belgesi (4 Yıldız)
|
2012
|
EFQM Ulusal Kalite Başarı Ödülü Alınması
|
2013
|
TS-EN-ISO 9001:2008 Kalite Yönetim Sistem Belge
Yenilemesi
|
EFQM Türkiye Mükemmellik Büyük Ödülü Alınması
|
2015
|
EFQM’e (Avrupa Kalite Yönetim Vakfı’na) Üye
Olunması
|
2016
|
EFQM Mükemmellik Ödülü Finalisti
|
2017
|
EFQM Mükemmellikte Başarı Ödülü Alınması
(“Vatandaşlar için Değer Katma” Temel Kavramında)
|
EFQM Türkiye
Mükemmellikte Süreklilik Ödülü Alınması
|
2018
|
ESQR (Avrupa Kalite
Araştırmaları Kuruluşu) “En İyi Uygulama 2018 Avrupa Ödülü” Alınması
|
TS-EN-ISO 9001:2015
Kalite Yönetim Sistem Belge Yenilemesi
|
EFQM Mükemmellikte
Başarı Ödülü Alınması (“Vizyoner, Esin Veren Bütünsel Liderlik” Temel
Kavramında)
|
