Tarsus Belediyesi kentin turizmine ve görünürlüğüne
katkı sağlamak amacıyla sosyal medya üzerinden yüz binlerce takipçiye sahip
sosyal medya fenomenleri için bir Tarsus Gezisi organize etti. ‘’Tarsus’a Bir
de Böyle Bak’’ isimli gezi etkinliğinde fenomenler, Tarsus’un tarihi ve doğal
güzelliklerini ziyaret ederek anlarını sosyal medya üzerinden takipçileriyle
paylaştı. Tarsus’u tanıtmak üzere birçok yeri ziyaret eden fenomenler ürettiği
içerikleriyle de milyonlarca görüntüleme aldı.
Tarsus Belediyesi Kültür ve Sosyal İşler Müdürlüğü,
18-19 Temmuz tarihleri arasında ürettikleri seyahat, yemek, turizm içerikleri
ile yüzbinlere hitap eden sosyal medya fenomenleri için Tarsus Gezisi
düzenlendi. ‘’Tarsus’a Bir de Böyle Bak’’ isimli gezi etkinliğinde ürettikleri
yemek içerikleri ile tanınan @gurme_izmir kullanıcı adıyla Selin Ece Özgen ve @endermutfakta
kullanıcı adıyla Ender Şire, seyahat ve tanıtım videoları ile tanınan @ozansihay
kullanıcı adıyla Ozan Sihay ve @reshontheway kullanıcı adıyla Reşat Taman,
sokak kültürü ve hikayeleri ile tanınan @dincerisgel kullanıcı adıyla Dinçer
İşgel, turizm danışmanı @ersintekintatilyum adıyla Ersin Tekin organize edilen
2 günlük gezi programında Tarsus’un tarihi ve doğal güzelliklerini görüp
fotoğraflarken, birbirinden lezzetli yemekleri de tatma imkanı buldular. Sosyal
medya fenomenleri ürettikleri içerikler ile milyonlarca görüntüleme alırken,
Tarsus’un çağın en önemli reklam kaynağı olan sosyal medya da daha fazla
görünür olmasına katkı sağladılar.
DENEYİMLERİNİ
TAKİPÇİLERİ İLE PAYLAŞTILAR
2 gün boyunca bir çok tarihi ve doğal güzellikleri
gezip, Tarsus’un lezzetlerini deneyimleme imkanı bulan fenomenler; Taşkuyu Mağarası
ve Eshab-ı Kehf ile güne başladılar. Piriömerli Gölü, Lavanta Bahçeleri,
Kurtçuku Kanyonu, Karageçit Kanyonu, Tarsus Barajı, Tarsus Şelalesi, Nusret Mayın
Gemisi, Kleoapatra Kapısı, Gözlükule Höyüğü , Tarsus Amerikan Koleji, ST Paul
Kilisesi, Bilal-i Habeşi Mescidi, Kırkkaşık Bedesteni, Ulu Cami, Yeni Hamam, Kubatpaşa
Medresesi Tarsus Kültür Evi, Hz Daniyal Peygamber Türbesi, Donuktaş Roma
Tapınağı, Roma Hamamı, Eski Cami, Siptilli Çarşısı, Şahmeran Hamamı, Eski Tarsus
Evleri, ST Paul Kuyusu, Antik Yol ve Tarsus Müzesi’ni ziyaret ederek, beğeni ve
deneyimlerini takipçileri ile paylaştılar. Tarsus kebabı, fındık lahmacun,
Tarsus şalgamı, mamül, cezerye v.b Tarsus lezzetlerini de tadan fenomenler,
Tarsus’ta beğendikleri lezzetleri sosyal medya üzerinden, hikaye, reels,
gönderi olarak paylaştılar.
Ulusal tanıtım kapsamında şehrin değerlerini
takipçilerine duyuran fenomenler Tarsus’u çok beğendiklerini ifade ederek,
takipçilerini Tarsus’u gezmeye davet ettiklerini dile getirdiler. Tarsus’ta keşfedilmemiş
birçok rotanın olduğunu ve bu rotaların ölmeden önce mutlaka görülmesi
gerektiğine değindiler.
‘YÖRESEL YEMEKLER
VE DOĞAL GÜZELLİKLER ÖN PLANA ÇIKTI’
Sosyal medya fenomenlerinin Tarsus’un doğal ve
kültürel alanlarını keşfettiklerini söyleyen Tarsus Belediye Başkanı Dr. Haluk
Bozdoğan, “Konuklarımıza özellikle gastronomi alanında ve Tarsus yöresel
yemekleri konusunda tadımlar yaptırdık. Şehrimizi ve misafirperverliğimize
övgüler yağdıran fenomenler yaptıkları paylaşımlarla milyonlarca sosyal medya
görüntülemesi aldı. Şehrimiz için her alanda tanıtım çalışmalarını
sürdürüyoruz. Emeği geçen ve katkı sağlayan herkese şehrimiz adına
teşekkürlerimi sunuyorum” dedi.